Praėjusiais metais stipriai padidėjo įmonių, kurios pasinaudojo skaitmenine transformacija. Dėl reikalavimo diversifikuoti ir apsaugoti pažeidžiamus veiklos modelius precedento neturinčio (ir nenuspėjamo) sutrikimo laikotarpiu, įvyko daugybė įdomių pokyčių ir skaitmeninės transformacijos sėkmės istorijų. Siekdamos išlaikyti konkurencingumą ir kai kuriais atvejais tiesiog išsilaikyti, daugelis įmonių buvo priverstos prisitaikyti ir skaitmeninti savo pasiūlymus. Vietiniai restoranai persikėlė į internetinę erdvę, bendradarbiaudami su UberEats, Bolt Food, Wolt kad pristatytų savo patiekalus karantininiams klientams, o sporto salės instruktoriai turi online sesijas, skirtas transliuoti savo užsiėmimus internetu.
Tačiau judėjimas skaitmeninės ateities link prasidėjo gerokai anksčiau nei veido kaukės ir rankų dezinfekavimo priemonės. Daugelis šių sprendimų jau buvo IT sprendimų priėmėjų strateginių veiksmų planų dalis. Tačiau pandemija privertė juos paspartinti savo skaitmeninius tvarkaraščius ir kurti naujus modelius. Galima teigti, kad kai kuriems žmonėms prireikė pandemijos, kad suprastų, jog pasinaudoti skaitmeninio pasaulio teikiamomis galimybėmis dabar nėra galimybės atidelio.
Taigi, galime tikrai teigti, kad pandemijos metu sparčiai išaugo skaitmeninės transformacijos poreikis. Tiesą sakant, skaitmeninė transformacija išgelbėjo pasaulio ekonomiką nuo visiško sustojimo karantino metu.
Supaprastindama mokėjimus be grynųjų pinigų, leisdama pristatyti bekontakčius pristatymus ir pasitelkus technologiją dirbti nuotoliniu būdu, skaitmeninė transformacija išlaikė labai svarbią prioritetinę vietą sąraše. Tačiau kai kurie žmonės vis dar nėra tikri, ką iš tikrųjų reiškia skaitmeninė transformacija.
Iš esmės skaitmeninė transformacija apima rankinių procesų pakeitimą skaitmeniniais. Kai pateikiate formą ir sumokate mokesčius internetu, užuot pildę popierinę paraišką ir mokėję grynaisiais, tai yra skaitmeninė transformacija. Kai laikote kompiuterinį testą, kad gautumėte vairuotojo pažymėjimą, rezervuotumėte vietas vakarienės datai naudodami programą arba naudodami išmanųjį telefoną atsiskaitysite už prekes kasoje, visa tai yra skaitmeninės transformacijos dalis.
Kas yra skaitmeninė transformacija ir kuo ji naudinga verslui
Skaitmeninė transformacija naudoja technologijas verslo veiklai tobulinti. Tai gali apimti infrastruktūros, procesų ir verslo kultūros pokyčius, siekiant pritaikyti verslą skaitmeninei ekonomikai ir naujiems klientų poreikiams.
Verslo požiūriu skaitmeninė transformacija yra matricinė funkcija, paliečianti visus organizacijos skyrius – finansų, pardavimų, rinkodaros, produktų, klientų aptarnavimo, žmogiškųjų išteklių ir kt.
Kiekvieno iš šių skyrių atliekami pokyčiai turi bendrą tikslą – pagerinti verslo sąveiką su klientais, pagerinti klientų patirtį ir padaryti organizaciją konkurencingesnę.
Skaitmeninė transformacija yra orientuota į klientus, tačiau jos didžiausias poveikis daromas pačiam verslui – ji turėtų išmatuoti verslo rodiklius, tokius kaip pajamos, pelningumas ir rinkos dalis. Dabar, kai suprantate skaitmeninės transformacijos poreikį ir ką iš tikrųjų reiškia skaitmeninė transformacija aptarkime šiame straipsnyje pateiktų dešimt didžiųjų organizacijų istorijas, kurios atliko skaitmenines transformacijas ir davė įspūdingų rezultatų.
1. IKEA skaitmeninė transformacija
Pradėkime nuo didelio žaidėjo. Garsusis Švedijos namų ir baldų gigantas parodė, kad pertvarka neapsiriboja finansų ir automobilių pramone. Kai galvojame apie skaitmenines iniciatyvas, baldai nebūtinai yra pirmas dalykas, kuris ateina į galvą.
Pirma, IKEA įsigijo internetinę paslaugą „TaskRabbit“, kad padėtų klientams, kuriems nepatinka rinkti savo baldus – juos perkelti į programinę įrangą. Tada jie pasinėrė į išmaniųjų namų sektorių, kurdami savo produktus ir pakeisdami mokėjimų apdorojimą. Buvo pranešta, kad iki 2021 m. birželio mėn. el. prekybos pardavimai išaugo 300 proc. dėl tiesioginės skaitmeninės transformacijos.
2. Budweiser skaitmeninė transformacija
Alaus karalius tapo skaitmeninės transformacijos karaliais, kai nusprendė įdiegti dirbtinį intelektą, kad pakeistų savo procesus. „ABinBev“, „Budweiser“, „Stella Artois“ ir „Corona“ savininkė, įkūrė „Beer Garage“ – Silicio slėnyje įsikūrusį inovacijų centrą, kuriame tiria, kuria ir išbando technologijomis pagrįstus sprendimus.
Jie naudoja jį norėdami pasinerti į alaus gamybos procesą, kad nuspėtų galutinio produkto rezultatus. Šiuo metu mašinos negali išbandyti skonio, todėl žmonės vis dar turi atlikti „Budwesiser“ tyrimų ir plėtros vaidmenį.
3. San Francisco 49ers skaitmeninė transformacija
Skaitmeninės transformacijos sėkmės istorijos ne iš karto priverčia galvoti apie sportą. Tačiau skaitmeninis žaidimas pakeitė žaidimą tiesiogine prasme. Europos futbole sakoma, kad puolėjai laimi rungtynes, o gynėjai laimi čempionatus. Galbūt Amerikos sporte jie į šį receptą įtraukė duomenų ir skaitmeninių iniciatyvų.
Jie išnaudojo analitinę galią su vietos valdymo platforma, kad padėtų atskleisti klientų elgseną.
4. Coca-Cola skaitmeninė transformacija
Neabejotinai pats ikoniškiausias prekės ženklas pasaulyje, gėrimų milžinas įgyvendino skaitmeninės transformacijos strategiją, kurios tikslas buvo išspręsti daugybę pirkėjų elgesio pokyčių, kai pasaulis tapo skaitmeniniu. Jų tikslas buvo atnaujinti Coke prekės ženklą „ tų žmonių kartai, kuri nemato linijos tarp internetinio pasaulio, realybės ir papildytos realybės“.
Jų planas apėmė patirtinius, veiklos, kultūros ir verslo aspektus. Dėl to jie sugebėjo pagreitinti naujų produktų pateikimą į rinką nuo trijų mėnesių iki dviejų ar mažiau. Tai pagerina klientų patirtį ir padidina pardavimus.
Naudodama Ripcord robotiką ir ML programinę įrangą, CCBSS dabar gali nepriekaištingai apdoroti dokumentus. Naujoji technologija pašalina segtukus, tiksliai nuskaito nuskaitytus duomenis naudojant ML ir automatiškai siunčia paruoštus dokumentus klientams – beveik nuliniu klaidų lygiu. Tai įrodo, kad norint pasinaudoti skaitmeninės transformacijos teikiama nauda, labai svarbu pasirinkti tinkamą pardavėją.
5. Under Armor skaitmeninė transformacija
Jų aukšto lygio komerciniai santykiai su Anglijos futbolo milžinais Liverpool FC ir kitomis sporto komandomis visame pasaulyje reiškia, kad Under Armour prekės ženklas yra gerai matomas visame pasaulyje. Tai paskatino jų sprendimą pabandyti tapti daugiau nei sportinių drabužių įmone, kai jie pristatė „prijungtą fitnesą“ – platformą, skirtą stebėti, analizuoti ir dalytis asmeniniais sveikatos duomenimis savo klientų telefonuose.
Pateikus duomenis „Under Armour“, jie gali iš karto nustatyti kūno sudėjimą ir sveikatos tendencijas. Pavyzdžiui, jie sugebėjo atpažinti Australijoje prasidėjusią vaikščiojimo tendenciją, o programa palengvino lokalizuotų rinkodaros komunikacijų diegimą dar prieš konkurentams sužinojus, kas vyksta.
Kaip ir visos transformacijos, „Under Armour’s“ tapo sėkminga pasikeitus mąstymui ir orientuojantis į programinę įrangą. Jie pripažino skaitmeninių naujovių galią ir užtikrino, kad turi techninių talentų jas įgyvendinti.
6. Nike skaitmeninė transformacija
Tai turi būti viena geriausių skaitmeninės transformacijos sėkmės istorijų. Prieš kelerius metus, 2015 m., Nike padarė tai, ko nė viena batų kompanija anksčiau net negalvojo. Tai leido klientams susikurti savo išskirtinius batus internetu. Paslauga buvo paleista kaip NikeiD. Batų mylėtojai galėjo susikurti savo sportbačius ir pasirinkti spalvas, grafiką, tekstą ir pan., kad sukurtų visiškai unikalią batų porą. Nesvarbu, ar tai būtų raištelių spalva, ar ikoninio „Swoosh“ logotipo medžiaga, žmonės savo batus sukūrė būtent tokius, kokių norėjo.
„Forbes“ duomenimis, „Nike“ pardavimai per DTC sudarė 22% visų jos pajamų – tai yra beveik ketvirtadalis. „Nike“ taip pat pristatė kitą individualaus dizaino paslaugą „Nike By You“, kuri leido klientams sukurti visą batą beveik nuo nulio. Jų šūkis šiai paslaugai buvo: „Padarykime tai, ko dar niekas nematė“. Na, šie pagal užsakymą pagaminti batai atrodė patrauklesni nei tie brangūs riboto leidimo batai, nes pastarųjų rinkoje buvo palyginti daugiau, tačiau pagal individualų užsakymą sukurti batai buvo vieninteliai pasaulyje.
7. Hasbro’s skaitmeninė transformacija
„Hasbro“ yra žaislais prekiaujanti įmonė, ir, žinoma, jūs manote, kad jos tikslinė auditorija yra vaikai. Tačiau 2010-ųjų pradžioje įmonė daug investavo į duomenis ir skaitmenines strategijas. Nenuostabu, kad žaislų konglomeratas išsiaiškino, kad užuot reklamavęs vaikams, jie turėtų sutelkti dėmesį į rinkos segmentą, kuris iš tikrųjų perka – tėvus! Tai sukėlė skaitmeninės transformacijos poreikį versle.
„Hasbro“ išanalizavo duomenis ir naudojo kelis kanalus, įskaitant skaitmeninius kanalus, kad reklamuotų savo naujas rinkodaros kampanijas. Tai paskatino naujų duomenų generavimą, kuris padėjo įmonei geriau suprasti savo klientus ir atitinkamai pritaikyti jų žaislų rekomendacijas tėvams. Jie taip pat sukūrė vaizdo turinį, kuriame buvo pasakojimo elementas. Rezultatas: „Hasbro“ pajamos 2016 m. pasiekė milžiniškus 5 mlrd.
8. Microsoft skaitmeninė transformacija
Žinote, kadaise mes visi naudojome „Microsoft Word“, „Microsoft PowerPoint“ ir kt. Na, šiandien „Word“ pakeitė „Google“ dokumentai, o „PowerPoint“ – „Google“ skaidrės. Šiais laikais nėra taip sunku sukurti beveik bet kurios biuro programinės įrangos, kurią Microsoft sukūrė praeityje, debesies versiją. Technologijų milžinas suprato, kad skaitmeninės transformacijos reikia nedelsiant.
Nuo 2014 m. „Microsoft“ pradėjo daugiausia dėmesio skirti debesų sprendimams. Ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl įmonė vis dar veikia iki šiol. Vienas geriausių „Microsoft“ debesyje pagrįstų paslaugų pavyzdžių yra „Office 365“. Debesyje vis tiek galite naudoti senosios mokyklos programinės įrangos dalis, pvz., „Word“, „PowerPoint“ ir „Excel“.
Sąžiningai, „Microsoft“ negalėjo išlikti aktuali šiuolaikiniame pasaulyje, jei nebūtų išgyvenusi šios gerai apgalvotos skaitmeninės transformacijos. Tačiau dėl šios transformacijos „Microsoft“ pajamos 2019 m. pasiekė 122 mlrd.
9. Target skaitmeninė transformacija
Amerikos mažmeninės prekybos korporacija „Target“ taip pat turi vieną labiausiai įkvepiančių skaitmeninės transformacijos sėkmės istorijų, ypač svarbių pandemijai. Mažmeninės prekybos milžinė pasinaudojo skaitmenine transformacija, kad visiškai pakeistų klientų pirkimo ir atsiėmimo būdus. Jie pristatė paėmimo parduotuvėje ir prekės paėmimo modelį. Pagal šį modelį klientas gali patogiai namuose peržiūrėti internetinį katalogą, pateikti užsakymą internetu ir atsiimti prekes iš atsiėmimo vietos arba parduotuvės viduje.
Tai sumažino perpildyto srauto riziką jų mažmeninės prekybos vietose. Niekada nesužinosime, kiek žmonių išvengė infekcijos dėl šio modelio, tačiau tikėtina, kad yra daug žmonių, kurie išvengė kulkos neįeidami (arba praleisdami per daug laiko) į „Target“ mažmeninės prekybos parduotuves. Na, šis metodas buvo pelningas ir finansiniu požiūriu. „Target“ pajamos per dvejus metus padidėjo nuo 70 mlrd. USD iki 76 USD. Nesakome, kad tai buvo visiškai dėl naujų modelių, bet greičiausiai jie suvaidino didžiulį vaidmenį.
10. Chipotle skaitmeninė transformacija
Galvojant apie idealius skaitmeninės transformacijos scenarijus, restoranų verslas nebūtinai ateitų į galvą. Nepaisant to, kai generalinis direktorius Brianas Niccolas 2018 m. perėmė mirtiną Chipotle, jis greitai pasitelkė skaitmeninę transformaciją. Tai pasiteisino – per 17 mėnesių Chipotle akcijų kaina pakilo 152%.
Kaip Chipotle pasiekė greitą skaitmeninę sėkmę? Pirmiausia „Chipotle“ pradėjo naudoti atsiėmimo lentynas internetiniams užsakymams, kad klientai galėtų praleisti eilutę ir greičiau gauti užsakymus. Bendrovė taip pat bendradarbiauja su pristatymo paslauga, kad pasiektų platesnį klientų ratą, kartu susiedama savo pervežimo paslaugą su skaitmenine programa. Tai paprastas, bet nuostabus pavyzdys, kaip skaitmeninė transformacija gali pagerinti vartotojo patirtį ir padidinti apyvartą.
Kaip skaitmeninė transformacija skatina verslo augimą?
Štai keletas būdų, kaip skaitmeninė transformacija gali turėti įtakos organizacijos sėkmei rinkoje.
Nepertraukiamos skaitmeninės patirties teikimas
Klientai priprato prie vientisos, patogios skaitmeninės patirties asmeniniame gyvenime. Jie tikisi turėti tokią pat patirtį darbo vietoje arba bendraudami su įmone.
Įmonės, galinčios teikti judrias IT paslaugas, greitai reaguodamos į klientų poreikius, klestės. Sėkmingos organizacijos sutelks dėmesį į vartotojų patirtį, skaitmeninių paslaugų našumą ir saugumą, siekdamos užtikrinti, kad jos atitiktų skaitmeninio vartotojo reikalavimus.
Geresnių sprendimų priėmimas
Verslo procesų ir duomenų skaitmeninimas leidžia įmonėms priimti geresnius ir greitesnius sprendimus. Naudodamos duomenų analizę ir dirbtinio intelekto mokymąsi, įmonės dabar gali naudoti istorinius duomenis būsimiems rezultatams numatyti.
Tai didžiulė galimybė organizacijoms, kurios gali panaudoti skaitmeninės transformacijos galią ir duomenis paversti įžvalga.
Darbuotojų produktyvumo gerinimas
Daugelis įmonių kovoja su talentų trūkumu, ypač techniniuose vaidmenyse. Skaitmeninė transformacija leis įmonėms išnaudoti daugiau iš esamos darbo jėgos, nes darbuotojams bus lengviau atlikti savo darbą, taip pat suteiks darbuotojams patrauklesnę darbo aplinką.
Pavyzdžiui, daugelis įmonių įdiegė savitarnos IT portalus, kurie leidžia darbuotojams prašyti kompiuterinės pagalbos arba gauti programinės įrangos licencijas, neskambinus pagalbos tarnybai. Tai sumažino IT darbuotojų apkrovą ir padidino darbuotojų pasitenkinimą.
Atsargų valdymo ir kainodaros tobulinimas
Skaitmeninimas padeda mažmenininkams veiksmingiau valdyti atsargas ir kainas. Skaitmenindami tiekimo grandinę, mažmenininkai gali geriau suprasti vartotojų paklausą, o tai leidžia atitinkamai koreguoti atsargas. Tai padeda jiems išvengti perteklinių atsargų ir per didelių populiarių prekių kainų.
Suasmeninti klientų patirtį
Skaitmeninimas leidžia įmonėms padidinti pajamas gerinant klientų patirtį. Pavyzdžiui, į ateitį mąstantis mažmenininkas gali naudoti skaitmeninę transformaciją, kad pagerintų klientų aptarnavimą, pateikdamas individualizuotas rekomendacijas, pagrįstas ankstesniais pirkiniais. Šio tipo personalizavimas gali padėti organizacijai teikti geresnes paslaugas ir galiausiai parduoti daugiau produktų.
Geriausia skaitmeninės transformacijos versle praktika
Štai keletas geriausių praktikų, kurias galite naudoti norėdami efektyviau įgyvendinti skaitmeninę transformaciją savo organizacijoje.
Investuokite į ateities infrastruktūrą
Skaitmeninės transformacijos projektai turi sukurti ilgalaikę infrastruktūrą. Geriausia pradėti nuo organizacijos jau turimų technologijų išteklių. Geriausiai išnaudoję turimą turtą, apsvarstykite, kaip išplėsti skaitmeninę infrastruktūrą. Įprastos parinktys:
- Perėjimas prie viešųjų debesies paslaugų
- Programinės įrangos kaip paslaugos (SaaS) priėmimas kaip senų programų pakaitalas
- Monolitinių programų pavertimas mikropaslaugomis
- Duomenų informacijos mokslininkų ar kūrėjų, turinčių naujų įgūdžių rinkinių, įtraukimas į savo komandą
Nenuvertinkite žmogiškojo faktoriaus
Žmonės, kurie naudosis ir palaikys naująją skaitmeninę infrastruktūrą, yra svarbiausia skaitmeninės transformacijos projekto dalis. Jie bus tie, kurie pavers tai sėkme ar nesėkme.
Skirkite laiko suprasti jų kasdienes darbo eigas ir įsitikinkite, kad jie dalyvauja projektavimo ir kūrimo procese. Tokiu būdu įtraukus vartotojus, jie bus produktyvesni ir bus patenkinti naujais skaitmeniniais įrankiais.
Naudokite Agile metodikas
Skaitmeninės strategijos ir technologijos sparčiai vystosi. Naudodami judrius kūrimo metodus galite atnaujinti skaitmeninę strategiją, kad ji reaguotų į konkurentus, klientų reikalavimus ir techninius iššūkius. Kurkite produktus ir platformas kartotiniu būdu, dažnai išleisdami juos į rinką, kad gautumėte greitą grįžtamąjį ryšį. Skatinkite darbuotojus diegti naujoves ir prisiimti kontroliuojamą riziką.
Įdėkite duomenis į darbą
Įsitikinkite, kad jūsų organizacija gali rinkti kokybiškus duomenis iš klientų, IT sistemų, daiktų interneto (IoT) įrenginių ir kitų susijusių šaltinių. Užtikrinkite, kad komandos turėtų technologijas ir įgūdžius, kad galėtų laiku apdoroti šiuos duomenis, ir panaudotų įžvalgas vadovaudamos skaitmeninimo projektams. Taip pat naudokite duomenis automatizavimui, personalizavimui ir verslo sprendimams vykdyti realiuoju laiku, reaguodami į klientų poreikius ir rinkos pokyčius.
Kaip pradėti savo skaitmeninės transformacijos kelionę?
Jei iki šiol skaitėte šį straipsnį, greičiausiai manote, kad jūsų įmonėje taip pat reikia skaitmeninės transformacijos. Ir tikriausiai jūs teisūs. Tačiau problema ta, kad skaitmeninė transformacija gali būti ilga ir varginanti kelionė, jei tai darote be tinkamos pagalbos.
Taigi, kokia yra tinkama pagalba? Tai skaitmeninės transformacijos ekspertai – Okursa!
Šie ekspertai tikrai supranta, ką iš tikrųjų reiškia skaitmeninė transformacija, ir gali padėti integruoti naujas technologijas į žmogiškuosius išteklius, gamybos ir rinkodaros procesus, kad padidintumėte klientų įtraukimą.
Čia, Okursa, mūsų talentų grupėje yra ekspertų, kurie jums padės ir padės žengti tinkamu keliu.
Jei esate pasirengę pradėti savo skaitmeninės transformacijos kelionę, galime jums padėti nuo pradžios iki pabaigos.
Nieko nelaukite, susisiekite jau dabar.