Native aplikacijos, Hybrid ar internetinė programos – kokį programos kūrimo metodą pasirinkote? Šis klausimas yra gana ginčytinas, nors kiekvienas variantas turi savo privalumų ir trūkumų. Tuo pačiu metu visos šios galimybės progresuoja. Pavyzdžiui, renkantis progresyvią internetinę programą arba „React Native“ sistemą, atsiranda nemažai klausimų. Tampa painu, todėl tinkamas aplikacijos ar programos kūrimo sprendimas tampa sudėtingas.
Šiais laikais mobilios aplikacijos yra verslo priemonė, kuri veikia kaip dar vienas komunikacijos ir pardavimo kanalas su klientais. Taigi, norint sukurti sėkmingą aplikaciją, būtina sukurti produktą, kuris veikia labai gerai.
Pateikiame vadovą, kuriame palyginami unikalūs Native aplikacijos kūrimo vs Hibridinės, taip pat Native vs WEB APP aspektai. Perskaitę galėsite nuspręsti, ar tinkamiausias aplikacijų kūrimas jums tinka, ar verta išbandyti hibridines ar internetines programas įgyvendinant jūsų projekto idėją, paleidimą ar verslą.
Kas yra Native aplikacijų kūrimas ir programavimas?
Pirmiausia išsiaiškinkime Native aplikacijos reikšmę. Native vs Hybrid aplikacijos yra programa, sukurta siekiant visiškai atitikti tam tikros operacinės sistemos reikalavimus ir gaires. Kuriant Native aplikacijas, programos yra sukurtos atskirai kiekvienai operacinei platformai. Native prieš Hybrid aplikacijų kūrimui privalumas tas, kad Native APP naudinga visiška vienybė su įrenginiu ir jo funkcijomis, būtent fotoaparatu, kontaktų sąrašu, GPS ir kt.
Native aplikacijos atsisiunčiamos iš aplikacijų parduotuvių tiesiai į mobilųjį įrenginį. Jie paleidžiami be jokios išorinės pagalbos iš kitų įrankių ar naršyklių ir saugo duomenis tiesiai į programėlės atmintį arba debesies serverius.
Native aplikacijų kūrimo įrankiai ir technologijos
Dvejetainė yra kalba, suprantama tik kompiuteriams, o Native programos kuriamos naudojant gimtąją programavimo kalbą. Native aplikaicjos surenka Native kodą, skirtą paleisti konkrečiame procesoriuje (pvz., „Intel x86“ klasėje) ir komandų rinkinį.
Kūrėjas naudoja:
- SDK (programinės įrangos kūrimo rinkinys), iš anksto nustatytas kūrimo įrankių rinkinys
- IDE (integruotas kūrimo rinkinys)
Tai leidžia lengviau sukurti Native aplikaciją tam tikrai operacinei sistemai. „Android“ ir „iOS“ yra dvi pagrindinės operacinės sistemos, populiariausios (99,6%) mobiliųjų aplikacijų rinkoje („WinPhone“ ir „Blackberry“ – alternatyvi OS).
1 – „Android“ OS – populiariausia, sukurta „Google“ mobiliesiems įrenginiams. Native aplikacija kurti naudojama „Java“ arba „Kotlin“ programavimo kalba.
„Android“ kūrimo rinkinys kartu su „Android“ SDK naudojamas kuriant „Android“ skirtą Native aplikacijai. Šie įrankiai suteikia reikiamas bibliotekas ir antraštes, skirtas kurti Native programų funkcijas, valdyti vartotojo įvestis, naudoti jutiklius ir kitą įrenginio aparatinę įrangą ir kt.
„Java“ yra labai populiari programavimo kalba; daugiau nei 9 milijonai Native „Android“ aplikacijų kūrėjų visame pasaulyje naudoja jį kodui rašyti.
Pagrindiniai „Java“ programavimo kalbos pranašumai kuriant Native „Android“ aplikacijas yra šie:
- Patogus vartotojui ir dizaineriui (tai gana paprasta, jis yra energingas iš prigimties ir elgesio)
- Orientuotas į objektus (naudojant „Java“, Native aplikacijų kūrėjai gali kurti modulines aplikacijas ir daugkartinio naudojimo kodą, o tai dar labiau supaprastina kūrimą)
- Tvirta („Java“ yra patikima kalba, leidžianti kruopščiai iš anksto patikrinti galimas klaidas)
- Saugus (saugus „Java“ programavimas padeda apsaugoti vartotojus nuo kenksmingų programų)
Tuo pačiu metu „Kotlin“ populiarėja kuriant Native mobilias aplikacijas. Apskritai, „Java“ palengvina „Android“, taip pat ir „Kotlin“, Native APP kūrimą pastaraisiais metais.
2 – iOS“ – sukūrė „Apple Inc. ir skirta tik Apple produkcijai. Naudoja „Objective-C“ arba šiuo metu „Swift“ kaip programavimo kalbą kuriant Native „iOS“ aplikacijas.
Galite plačiau pasiskaityti ir sužinoti skirtumus tarp Swift ir Objective-C
„Swift“ yra bendrosios paskirties programavimo kalba, turinti šiuolaikinį požiūrį į našumą, saugumą ir programinės įrangos modelius mobilioms aplikacijoms kurti.
Pagrindiniai „Swift“ pranašumai yra šie:
- Saugumas („Swift“ yra į saugumą orientuota programavimo kalba, kuri užfiksuoja kūrėjo klaidas prieš perkeldama programinę įrangą į gamybą)
- Greitis (greitas šios gimtosios programavimo kalbos veikimas yra nuspėjamas ir nuoseklus)
- Išraiškingumas (šiuolaikinės šios programavimo kalbos savybės visada tobulėja, kad kūrėjams būtų suteikta geriausia patirtis ir našumas; tokie įrankiai kaip internetinio (web-based) REPL arba „Swift“, kuri paremtai „Xcode“ programavimą daro daug galingesnį).
Štai keletas papildomų detalių apie Native „iOS“ kūrimą:
Native aplikacijų kūrimo pranašumai
Apžvelkime daugybę teigiamų Native aplikacijų kūrimo pusių:
- Sklandus darbas, greitas veikimo būdas ir nepriekaištingas veikimas. Native lyginant su Hybrid aplikacija, yra sukurta konkrečiai OS ir visiškai išnaudoja įrenginio apdorojimo greitį.
- Puikus dizainas ir UX galimybės. Pavyzdžiui, sudėtingo UX/UI dizaino ir animacijos įgyvendinimas.
- Native aplikacijos vartotojo sąsaja leidžia vartotojams greičiau suprasti ir perprasti patį valdymą pačios aplikacijos.
- Gera integracija su įrenginio aparatine įranga, sistema (pvz., Kamera, GPS, telefonu, jutikliniu ekranu (touch screen)).
- Lengva patalpinti ir paleisti į eterį „App Store“. Lyginant Native vs Hibridines aplikacijas vs mobilių web programas, Native APP visiškai atitinka OS („Android“ arba „iOS“) gaires.
- Geresnis saugumas ir patikimumas (iš pradžių sukurtas aplikacijas tikrina ir turi patvirtinti „App Store“)
- Lengva įdiegti naujas sudėtingas funkcijas, kurių reikalauja rinka (AI, VR, AR, IoT ir kt.) lyginant Native su Hybrid aplikacijas.
- Galimybė paleisti aplikacijas neprisijungus prie interneto ir jomis naudotis. Interneto ryšys yra būtinas, jei yra atitinkamų funkcijų, reikalingų Native aplikacijai kurti
- SDK kūrėjams. Jame pateikiami pusiau paruošti, reguliariai atnaujinami sprendimai ir bibliotekos, kurios tinkamai sąveikauja su tam tikra operacine sistema.
Apibendrinant galima pasakyti, kad Native aplikacijos puikiai atrodo ir veikia labai gerai, o tai lemia geresnę vartotojų elgseną aplikacijoje, daug didesnį klientų pasitenkinimą ir išlaikymo rodiklius. Tai ypač svarbu sveikatos priežiūros projektams ir telemedicinos aplikacijų kūrimui.
Kita vertus, prieš priimdami sprendimą dėl Native aplikacijos kūrimo turite atsižvelgti į kai kuriuos veiksnius.
Naudojimo gairės:
- AR/VR aplikacijoms
- APlikacijoms praturtintoms animacijomis
- Žaidimų aplikacijos
- APPs su sudėtingomis ir stipriai pažengusiu UI
- GPS-centric aplikacijomos
- Kelionių aplikacijoms
- Aplikacijoms su čia ir dabar bei su dideliais informacijos apdorojimais
- AI suaktyvintos aplikacijos su dideliu duomenų kiekiu
- IoT aplikacijos, kurios jungiasi su TV, išmaniu laikrodiu ir Pinigine
- Projektams kuriuose naudojama blokchain technologija ir kripto piniginės
Native aplikacijų kūrimo trūkumai
Pagrindiniai mobiliųjų aplikacijų kūrimo trūkumai:
- Didelės pradinės investicijos. Lyginant Native prieš Hybridą, jūs prarandate pusę rinkos, jei kursite pradžioje ant vienos platformos (bent jau pradžioje) arba sukuriate Native APP kiekvienai platformai atskirai.
- Stipri kūrimo komanda. Norint sukurti aukščiausios klasės aplikaciją, kuri užkariautų jūsų tikslinės auditorijos širdis, jums reikia kvalifikuotų, platesnės specializacijos kūrėjų komandos. Kuriant Native aplikaciją, komandoje turėtų būti bent keli Senior programuotojai.
Native aplikacijų kūrimo privalumai
Norėdami pradėti, labai svarbu suprasti, kada geriausia pasirinkti Native aplikacijų kūrimą. Apskritai, šiuo metu tai yra labai populiarus sprendimas, kurį pasirinko daugelis žinomų programėlių. Native aplikacijų pavyzdžiai: „Google“ žemėlapiai, „LinkedIn“, „Twitter“, „Telegram“, „PokemonGo“, „WhatsApp“, „Spotify“ ir kt. Šitie pavyzdžiai yra sukurti Native kalba tiek „Android“, tiek „iOS“ operacinėms sistemoms.
Kadangi mobilusis įrenginys, žinoma, yra su mumis kiekvieną akimirką, jo veikimo lūkesčiai yra dideli. Buvo atskleista, kad apie 80% vartotojų bandys naudoti aplikaciją tik vieną kartą, ir net menkiausias aplikacijos našumas greičiausiai atbaidys naudojimąsi ateityje.
Taigi, jei planuojate kurti aplikaciją konkurencingame sektoriuje, nuspręskite kurti Native. Taip pat, jei turite unikalią aplikacijos idėją, kuriai niša yra nemokama, lyginant Native su Hybrid, aplikacijų metodas suteikia vertę tiesiogiai nuo pat pradžių.
Pagal šį scenarijų MVP (pirmoji versija) sukūrimas yra puikus sprendimas. Paprastai užtrunka 3–6 mėnesius, kol sukuriama saugi Native aplikacija su geru dizainu ir geriausiomis jos savybėmis. Be to, atsižvelgdami į biudžetą ir verslo strategiją, apsvarstykite platformą, kurioje galite kurti savo aplikaciją: „iOS“, „Android“ arba abu.
Gavę naudotojų atsiliepimus, galite lengvai pakeisti, pritaikyti ir tobulinti savąją aplikaciją ir pridėti daugiau funkcijų, atsižvelgdami į rinkos poreikius. Tai padeda neatsilikti nuo technologijų pažangos ir pažangos.
Apibendrinant, patartina pasirinkti Native aplikacijų kūrimą:
- kai reikalingas didelis programos našumas
- kad neatsiliktų nuo konkurentų panašių aplikacijų idėjų ar rinkų atvejais
- kai aplikacijų rinkos niša neužimta, pradėkite nuo unikalios pirmojo produkto versijos (MVP)
- kai laikas yra jūsų pusėje ir galima viską suplanuoti iš anksto ir palaukti 6 mėnesius iki Native aplikacijos paleidimo
- jei planuojate nuolat keisti mobiliosios aplikacijos mastelį ir atnaujinti
Kas yra Hybrid aplikacijų kūrimas?
Hibridinės priemonės, sudarytos iš įvairių simbolių ar elementų. Taigi hibridinė aplikacija yra viena iš kelių platformų programų kūrimo kategorijų. Pagrindinis jos pranašumas yra greitesnis aplikacijos paleidimas su minimaliomis išlaidomis. Kiti tokio tipo aplikacijų variantai yra WEB APP mobiliesiems, PWA (progresyvios žiniatinklio programos) ir interaktyvios svetainės mobiliesiems.
Kelių platformų mobilių aplikacijų tipai yra šie:
- Svetainė mobiliesiems telefonams
Atrodo panašiai į aplikaciją. Galima pasiekti per mobilią naršyklę, todėl ji nėra pasirenkama tarp kitų aplikacijų sąrašo. Šios svetainės taip pat vadinamos mobiliomis internetinėmis sistemomis, programomis. - Hybrid aplikacijos
Įprasti tinklalapiai, parašyti naudojant „JavaScript“, HTML 5 ir CSS, kurie veikia „WebView“, apvyniotame Native aplikacijoje. Jie sukurti naudojant įvairius įrankius. Hibridinės aplikacijos gali veikti keliose platformose. Kūrėjai gali sukurti vieną aplikaciją, kuri veiks ir „iOS“, ir „Android“. Į šias aplikacijas galima žiūrėti kaip į konteinerius sudėtas svetaines. Dažniausiai jie naudoja integruotų operacinių sistemų naršyklių atvaizdavimo variklį. - Aplikacijos naudojančios savo vykdymo laiką skirtingoms programavimo kalboms apdoroti
Kai paleidžiate aplikaciją, ji paleidžiama virtualioje mašinoje, kuri apdoroja kelių platformų kodą. Viena iš platformų, naudojamų šioms aplikacijoms kurti, yra „Titanium“. - Aplikacijos, turinčios kelių platformų kodą, sudarytos į Native kodą.
„Xamarin“ yra platforma, plačiausiai naudojama tokio tipo aplikacijoms kurti.
Trys populiariausios hibridinių aplikacijų kūrimo sistemos yra šios.
- „React Native“ – tai atviro kodo, kelių platformų suderinama programinė įranga, sukurta „Facebook“. Jis siūlo paprastą vartotojo sąsają, aukštą našumą ir trumpą kūrimo laiką.
- „Xamarin“ – šią atviro kodo sistemą palaiko ir remia „Microsoft“. „Xamarin“ tinka paprastoms aplikacijos ir yra lengvai prižiūrimas. Paprastai tai yra verslo projektų pasirinkimas.
- „Ionic“ – „Ionic“ kuria aplikacijas mobiliesiems, naudodama tokias technologijas kaip „JavaScript“, CSS ir HTML. Tai lengva išmokti ir paprasta vartotojo sąsaja, tačiau ją išlaikyti gali būti sudėtinga. Atsiradus „React Native“, „Ionic“ blizgesys išblėso.
Skirtingai nuo Native aplikacijų, kuriose nėra subkategorijų, yra įvairių rūšių hibridinių aplikaicjų. Kaip minėta anksčiau, Native ir hibridinė aplikacija sukurta vienai konkrečiai veikiančiai mobiliųjų programų platformai („iOS“, „Android“), naudojant tam tikrą programavimo kalbą.
Hibridinės aplikacijos veikia skirtingose platformose. „Apple iPhone“ telefonui sukurtos Hybrid aplikacija taip pat veiks „Android“ išmaniajame telefone. Todėl hibridinė aplikacija yra Native ir internetinės svetainės derinys. Ji apibūdinama kaip internetinė svetainė jos centre ir Native aplikacija kaip išorinis apvalkalas.
Skirtumas tarp Native ir Hybrid aplikacijos yra tas, kad pastaroji sukurta naudojant HTML, CSS ir „JavaScript“. Tada jai suteikiamas plonas Native apvalkalas su „WebView“, kad būtų galima pasiekti Native aplikacijos sistemos funkcijas.
Taigi nenuostabu, kad kai kurios labiausiai žinomos aplikaicjos yra skirtos hibridiniam kūrimui, o ne native ar WEB APP. Įmonių, kurios pasirinko Hybrid aplikacijas vietoje Native, pavyzdžiai yra „Amazon“, „Evernote“, „Facebook” ir „Netflix“. Tačiau čia ne rodiklis, kad jei tokios kompanijos pasirinko Hybrid kurtis aplikaicjas. Tokios kompanijos turi labai daug programuotojų, kurie gali dirbti, tobulinti, šlifuoti jas iki tobulumo, kad ne tik jos labai greit veiktu, bet ir būtų stabilios. Tokia kompanija kaip Facebook, yra susikurusi aplikaciją su React Native, tačiau net jų visas branduolys yra atskirtas į iOS ir Android prietaisams. Mažos kompanijos, arba už rinkos kainas mažesnes sąmatas pateikiančios įmonės tikrai neskirs resursų, vargu ar net turi, jos optimizavimui.
Hybrid-Native App su React Native Framework
Kas yra „React Native“?
„React Native“ yra hibridinė aplikacijų sistema, kurią „Facebook“ išrado 2013 m., Kad palengvintų aplikaicjų kūrimą ir diegimą. Be to, įrankis įgijo populiarumą, kurį palaikė auganti bendruomenė.
Techniškai „React Native“ paima „JavaScript“ kodą ir paverčia jį Native aplikacija, prieinama abiejose operacinėse sistemose. Sistemoje naudojami vietiniai vartotojo sąsajos kūrimo blokai (UI), sujungti naudojant „JavaScript“ ir „React“.
Akivaizdu, kad „React Native“ taupo kūrimo laiką, pastangas ir išlaidas, nes galima pakartotinai naudoti kodą, pridėti reikiamų funkcijų ir pasiekti įvairias bibliotekas.
Be to, lengva dirbti su „React Native“ sistema, ypač „JavaScript“ kūrėjams.
Nenuostabu, kad „React Native“ buvo apdovanotas tokiu plačiu programų kūrėjų pripažinimu. Tokios kompanijos kaip „Airbnb“, „Tesla“, „Skype“ ir „Walmart“ naudoja šią hibridinių programų kūrimo technologiją.
Dabartinė situacija su „React Native“
„React Native“ naudojimas jūsų projektui atrodo puikus pasirinkimas dėl šių privalumų:
- mažesnė kaina, nes naudojama viena kodo bazė
- projekto prieinamumas keliose platformose
- daugialypė („iOS“ ir „Android“ telefonai,, „iOS“ ir „Android“ planšetiniai kompiuteriai)
- padidėjęs hibridinės aplikacijos kūrimo greitis
- projektų, kuriuose naudojama „React Native“, sėkmės istorijos, tačiau, kaip ir buvo anksčiau rašyta – lazda su dvejais galais.
Nepaisant to, padėtis nėra tokia paprasta, kaip gali pasirodyti. Prasidėjus projektui, viskas gali būti gerai, tačiau dauguma klausimų kyla išplėtus projektą arba reikalaujant sudėtingų funkcijų.
Taigi, čia yra galimų „React Native“ spąstų, susijusių su hibridinių aplikacijų kūrimu, sąrašas. Geriau iš anksto pranešti apie galimą riziką.
Nuo 2018 metų balandžio mėnesio pradėjo sklisti gandai, kad visa „Facebook“ „React-Native“ komanda buvo išformuota. Tai nėra visiškai tiesa, ir atrodo, kad vis dar yra komandos likučių, palaikančių vidinius „React-Native“ projektus.
Atrodo, kad geriausi „Facebook GitHub“ bendraautoriai (ID: javache, sahrens, mkonicek, nicklockwood ir kt.) Staiga nutraukia darbą „React-Native“ maždaug 2018 m. Balandžio mėn.
Taip pat atrodo, kad „Facebook“ pereina prie pagrindinės vartotojo sąsajos sistemos „ReactJS“, kuri įgalina „React-Native“. Atrodo, kad jos ilgametis vadovas paliko „Facebook“ 2019 m. Pradžioje.
Akivaizdu, kad „Facebook“ nebėra orientuota į „React-Native“. Daugelis didžiųjų rėmėjų, tokių kaip „AirBnb“, „Udacity“ ir kiti, kurie prisidėjo prie „React-Native“, atsisakė.
Kiekvienas gali spėlioti, ar ir kaip „React-Native“ klestės (ar išgyvens) be stipraus rėmėjo.
„Facebook“ oficialiai paskelbė kurianti naują „Ocular“ aparatinės įrangos ir papildytos realybės (VR) akinių operacinę sistemą. Tai bus trečiasis „Facebook“ bandymas priešintis „Android“.
Bet kokiu atveju „Facebook“ nebestato visko ant „React-Native“.
Jei pradedate naują mobilios aplikacijos kūrimo projektą, turbūt geriausia likti nuošalyje nuo „React-Native“, atsižvelgiant į jo nežinomą ateitį. Yra ir kitų gerai palaikomų ir remiamų technologijų, skirtų jūsų darbui įtvirtinti.
Jei jau turite „React-Native“ projektą, jums gali būti gerai pasiruošti pereiti prie kitos technologijos, kol „React-Native“ nepasiekiamos naujausios „iOS“ ar „Android“ funkcijos.
Galų gale, duopolis (iki šiol) išgyveno narsius „Facebook“ bandymus destabilizuoti. „Facebook“ nebuvo pirmasis („Nokia“, „Blackberry“, „WindowsPhone“, „Fire“, „Tizen“ ir kt.) Ir nebus paskutinis („HarmonyOS“).
Trūkumai kuriant mobilią aplikaciją su React Native
1) Galimos problemos atnaujinant „React Native“ į naujausią versiją
Kai sistema buvo paskelbta visuomenei, ji pasiūlė silpnesnį sprendimą, palyginti su Native aplikacijų kūrimu. Žinoma, laikui bėgant situacija pasikeitė. Tačiau vis dar nėra tiek daug atvirojo kodo bibliotekų, kurios palaiko „React Native“. Tai reiškia, kad norint įgyvendinti tam tikrą funkciją, reikia atlikti eksperimentus su kodu. Kaip bebūtų, tai yra tiesa, kad išlaikyti vientisą funkconalumą per skirtingas platformas.
2) Sunkiau ištaisyti klaidas ir daugiau laiko skirti kokybei
Bet kuri aplikacija turi klaidų, o kokybės užtikrinimas labai svarbus norint sumažinti iki minimumo. Jei „React Native“ aplikacijoje kažkas neveikia taip, kaip tikėtasi, turite gilintis į kodų bazę, kad nustatytumėte priežastį. Be to, net jei radote klaidą, kai kuriais atvejais turėsite paimti esamą „React Native“ dalį, ištaisyti klaidą ir dar kartą padaryti nustatymus aplikaicijoje, nes ji turėtų naudoti jūsų kodą, o ne oficialią „React Native“. Po to turite skirti papildomo laiko, kad grąžintumėte naujas funkcijas iš naujos „React Native“ į kodą. Turime ne vieną atvejį, kai ant React Native buvo taisoma klaida net 3 mėnesius, kai tokia pat klaida atsirado kitame projekte, kuris buvo sukurtas ant Native. Ant Native sutvarkyti buvo užtrukta tik 2 savaites.
3) Priklausomybė nuo „Facebook“ „React Native“ problemų ir atnaujinimų sprendimo
Sunku garantuoti, kad jūsų programa veiks kitose „iOS“ ir „Android“ versijose. Kai kuriais atvejais būtina pristabdyti projektą, kol „Facebook“ išspręs „React Native“ problemas. Pavyzdžiui, „Xcode 10“ ir naujos versijos sistema vis dar nepalaikoma rašant, nors „Xcode 10“ buvo išleista beta versija jau gan senai.
Be to, jūs niekada nežinote, kiek laiko turėsite laukti šių atnaujinimų, taip pat nesugebėsite apskaičiuosite laiką, reikalingą visiems šiems naujinimams atlikti jūsų aplikacijoje.
4) Sudėtingų funkcionalumų įgyvendinimas
Klaidinga nuomonė, kad naudodami „React Native“ visiškai atsisakote Native aplikacijų kodo rašymo. Jei jūsų aplikacijai reikia kažko sudėtingesnio nei tik mygtukai ir įvesties laukai, gali prireikti papildomo laiko, kol bus rastas sprendimas arba parašytas nuo nulio. Pavyzdžiui, prieiga prie geografinės vietos, tiesioginiai pranešimai, įrenginio jutikliai, animacija ir kt., jau nekalbant AI ir AR technologijas.
Taigi, norint pasiekti reikiamą funkcionalumą, reikalingas kodas, naudojamas kuriant Native „iOS“ ir „Android“ aplikacijoms, vadinasi bus reikalingas tokio tipo programuotojas, kur dažniausiai įmonės neturi, jei kuria tik ant Hybrid. Plius, reikia aukštos kvalifikacijos programuotojų. Senior lygio programuotojų yra labai didelis trūkumas. Taigi, dėl funkcionalumo, gali būti perduodamas didžiulis pereinamasis kodas tarp „React Native“ ir Native dalių. Galiausiai, projektas stipriai išbrangs, nes reik Native komponentus jungti su React Native, ko pasekoje, kuriant iš karto ant Native, būtų tas išvengiama.
5) Projekto priežiūros iššūkiai
Plečiantis projektui gali tekti turėti daug skirtingų kodų šakų, kad visos skirtingos platformos nesulėtintų viena kitos. Šis kodo neatitikimas padidina pastangas, reikalingas susieti ir palaikyti visą sistemą. Gali atsitikti taip, kad funkcijos atnaujinimas ar klaidos pataisymas vienoje platformoje nėra dubliuojamas kitoje. Tokiu atveju kūrėjų komanda pirmiausia turėtų ištirti, kaip įdiegti atnaujinimą arba išspręsti klaidą (kurioje platformoje ar platformose, kurioje kodo dalyje ir pan.) Ir toliau palaikyti visą sistemą.
6) Labai pajėgi komanda
Jums vis dar reikia labai pajėgios kūrėjų komandos, gerai išmanančios „iOS“ programavimo kalbas („Swift & Objective-C“), „Android“ programavimo kalbas („Kotlin“ ir „Java“), „iOS“ ir „Android“ SDK, taip pat „Javascript“. Tai yra skirtingos kalbos, todėl norint jas pasiekti, būtina jas teisingai sujungti ir „manevruoti“ su kodu. Apskritai programuotojai nori specializuotis tam tikra kalba. Taigi gali kilti problemų, jei prie projekto reikia pridėti dar vieną kūrėją arba pakeisti ekspertą.
7) Iššūkiai dėl dizaino UX/UI nuoseklumo
Jei jums reikia pridėti naujų vidinių puslapių, langų į Hybrid aplikaciją, turinčios jau esamą UI, būtina pritaikyti kodo bazę pagal abu Native platformos modelius.
Paprastai naudojant „React Native“ nėra sunku sukurti native programos sąsajos pojūtį ir išvaizdą. Kita vertus, tam reikia išsamių žinių apie dizaino integravimą į kodų bazę. Tam reikia patirties suprasti, kaip dizainas rodomas kiekvienoje platformoje. Prie ko Apple ir Android vartotojai pripratę. Skirtumai tikrai jaučiami naudojant Apple ir Android tas pačias aplikacijas. Realiai, reikia net 2 skirtingų dizainų, kad maksimaliai įtikt vartotojams. Teisingas rodymas vienoje platformoje kartais skiriasi nuo visų kitų. Norėdami išspręsti šią problemą, turėtumėte integruoti kai kurias Native kodo dalis.
8) Dokumentacijos atnaujinimas
Daugeliu atvejų projektas su „React Native“ turi daug komponentų ir greitai keičiasi. Todėl gali būti gana sudėtinga išlaikyti visas funkcines specifikacijas, ypač pagal konkrečią „React Native“ versiją, tikslią ir galiojančią.
Galiausiai tai gali nustebinti, tačiau „React Native“ programa yra … Manau jūs supratote 🙂
9) Ilgainiui brangesnis
Esant ilgalaikiui palaikymui, projektas yra brangesnis, palyginti su Native aplikacijų kūrimu. Visi minėti punktai, tokie kaip klaidų taisymas, naujų funkcijų pridėjimas, techniniai ištekliai ir sudėtingų sprendimų įgyvendinimas, padidintų išlaidas.
Nors „React Native“ atrodo idealus pasirinkimas, ilgainiui yra daug galimų problemų po paviršiumi.
Kaip patvirtinantis faktas „Airbnb“ teigė, kad pasikliauti pilnai dėl „React Native“ reikia rimtų pastangų. Kūrėjų komanda susidūrė su daugybe iššūkių, kad „React Native“, „Android“ ir „iOS“ aplinka būtų stabili ir atnaujinta. Bendrovė nusprendė pašalinti „React Native“ ir vietoj to pereiti prie Native aplikacijos kūrimo.
Kitas pavyzdys yra „Walmart“, kuri pradėjo naudoti „React Native“. Bendrovė patyrė tam tikrų problemų, kurias sukėlė skirtumas tarp „iOS“ ir „Android“ OS. Dėl to dažnai sukuriami tiesioginiai techniniai sprendimai, o Native inžinierių komanda patyrė nervų išvandymą.
Be to, „Facebook“ komandos atidarytoje „GitHub“ diskusijoje galite patikrinti, kas kūrėjams nepatinka dirbant su „React Native“.
Hibridinių aplikacijų kūrimo privalumai
Kaip ir bet kuri kita sistema, hibridinių aplikacijų kūrimas turi savo privalumų ir trūkumų. Leiskite pateikti šiuos dalykus, būtinus vertinimui ir sprendimų priėmimui.
Teigiami hibridinių aplikacijų kūrimo aspektai yra šie:
- Ekonomiškai efektyvus kūrimas dėl daugybės paruoštų komponentų, modulių ir karkasų, tačiau atsiminkite, kad jie dažnai gali nustoti veikti, atsinaujinant OS versijai
- Savybė „Surinkti vieną kartą, paleisti per visur“ – pasiekia platesnę „iOS“, „Android“auditoriją
- Dizainas ir UX lygybė leidžia vartotojams atpažinti aplikacijų elementus ir nuspėti valdymą skirtinguose įrenginiuose
- Lankstus ir pritaikomas UX/UI dizaino kūrimas
- Didėjanti palaikymo bendruomenė (pvz., „React Native“)
Hibridinių aplikacijų kūrimo trūkumai
Hybrid aplikacijos vis dar labai atsilieka, kad galėtu perteikti Native aplikacijų išvaizdą, prisilietimą ir patį jausmą lyg būtu Native app.
Štai kiti svarbūs trūkumai, į kuriuos reikia atsižvelgti:
- Galimos našumo problemos (vėlavimai, ypač paspaudimai, sąrašo slinkimas, perbraukimas, puslapio užkrovimas, atvaizdavimas ir kt.)
- Problemos, susijusios su vartotojo aplikacijų patirtimi (sunku suderinti aplikacijos sąsają įvairiose platformose be jokių problemų)
- Animacijos problemos (hibridinių aplikacijų aplinkoje tai labai sunku, viskas gali užtrukti, ar net sustoti)
- Visiško įrenginio ir operacinės sistemos vientisumo stoka (pvz., Vadinamasis integruotas prieinamumas vartotojui, pvz., Šrifto dydžio keitimas)
- Nesugebėjimas įdiegti sudėtingų funkcijų (pvz., Analizė aplikacijoje, diagramos, augmentinė realybė, blokchain, kripto piniginė, AI – dirbtinis intelektas ir kt.)
- Nepasitikėjimas kūrimo priemonėmis (kai kurios priemonės negali įgyvendinti kai kurių funkcijų)
- Nelanksčios hibridinės plėtros sistemos (jos negali greitai prisitaikyti prie besikeičiančios technologijų aplinkos ir neatsilikti nuo visų naujausių atnaujinimų)
- Galimos integracijos problemos (pvz., Išplėstinės
saugojimo parinktys, pranešimų nuostatos, vietiniai nustatymai) - Reikia pritaikyti programas daugeliui esamų naršyklių
- Galimos aplikacijos paleidimo rinkoje problemos. Kartais ne Native aplikacijos yra atmetamos, nes jos negali atitikti abiejų operacinių sistemų gairių.
Kaip matote, Hybrid aplikacijos turi daug daugiau trūkumų nei privalumo. Jos labai gerai tinka, jei aplikacija susideda iš kelių langų, skirta mažai auditorijai, arba esate startuolis ir reikia parodyti investuotojams patį pirminį MVP, kur gali niekas tinkamai neveikti. Žiūrint į sėmę, užtikrintumą, aplikacijos tęstinumą, vienareikšmiškai geriau investuoti 2, 3 net 6 kartus ar net daugiau į aplikacijos kūrimą, negu po to per ilgą laiką, Hybrid aplikacija pareikalaus dar didesnių investicijų, arba teks ją visiškai naikinti ir perkurti ant Native dėl papildomų norimų funkcijų.
Ar kelių platformų mobiliųjų aplikacijų kūrimas yra naudingas verslui?
Jei esate antras Facebook, Netflix – gal ir taip. Kelių platformų aplikacijų kūrimo metodas siūlo greitą ir ekonomišką metodą, bent jau pradžioje. Tai puiki galimybė sukurti visiškai veikiantį aplikacijos prototipą, Alpha versijai. Tai leidžia išbandyti vandenis ir pritaikyti aplikacijos idėją rinkai, remiantis tikrais vartotojų atsiliepimais. Greitas produkto pristatymas suteikia galimybę užpildyti nišą ir pasiekti mažesnę rinkodaros pastangą. Tokia situacija yra tada, kai rekomenduojama kurti hibridinę aplikaciją naudojant „React Native“ ar kitus įrankius. Dabar labai populiarėja Flutter sistema, tačiau kad ji funkcionuotu, labai priklauso nuo Native programuotojų.
Greita apžvalga: Native vs WEB APP
Internetinės svetainės mobili versija yra programinė įranga, kurioje naudojamos internetinės svetainės technologijos, tokios kaip HTML, CSS, „JavaScript“. Šio tipo programos mobiliesiems veikia žiniatinklio naršyklėje ir atlieka užduotis internetu. Žiniatinklio programa ir Native aplikacija yra dar viena daugiafunkcinė mobili aplikacija, galinti veikti visuose įrenginiuose. Verta paminėti, kad seniai „Facebook“ buvo internetinės svetainės aplikacija. Naudojant „React Native“, jis buvo sukurtas nuo nulio.
Native alikacijas ar hibridinias galima rasti aplikacijų rinkoje. Priešingai, žiniatinklio programos yra prieinamos kaip svetainės per naršyklę mobiliesiems („Chrome“, „Safari“, „Firefox“ ir kt.). Nereikia atsisiųsti žiniatinklio programos, nes išmaniojo telefono meniu galima sukurti žymę.
Internetinės svetainės mobilios versijos gali būti naudojamas paprastiems ir nesudėtingiems projektams. Kai kurie žiniatinklio programų mobiliesiems pavyzdžiai: „Medium“, „The Washington Post“, „Gmail“, „Google“ dokumentai ir „Flipkart Lite“.
Skirtumas: internetinė programa mobiliesiems ir svetainė
Iš pirmo žvilgsnio gali būti sunku pastebėti skirtumą tarp žiniatinklio programų ir Native bei Hybrid aplikacijų. Dar sunkiau pastebėti skirtumą tarp žiniatinklio programų mobiliesiems ir internetinių svetainių su responsyviu dizainu. Šios svetainės yra interaktyvaus dizaino ir taip pat vadinamos reaguojančiomis į mobiliuosius. Taigi, čia patikslinsime.
Svetainės mobiliesiems atrodo kaip programos. Jie pasiekiami per mobilųjį naršyklę ir nėra įtraukti į meniu. Svetainėje pateikiama išplėstinė informacija, dėl kurios kartais neįmanoma tilpti į mobiliojo telefono ekraną. Taigi, mobiliosios žiniatinklio programos pranašumas prieš svetainę yra tas, kad pirmoji rodo pagrindinę informaciją su patobulintomis funkcijomis ir nustatymais.
Native App kūrimas vs. Web App
Naudojant dizaino ruošinius mobiliosios internetinės programos kūrimas gali būti greitas. Nėra SDK, skirto dirbti su žiniatinklio programomis, taigi, jei reikėtų rinktis žiniatinklio programą ar Native aplikaciją, atminkite, kad žiniatinklio programoms trūksta daugumos Native aplikaicjų funkcijų. Žiniatinklio programa nėra prijungta prie įrenginio operacinės sistemos ir nenaudoja jos vietos telefone.
Tačiau naršyklėms ir žiniatinklio programoms tobulėjant, PWA (progresyvios internetinės programos) siūlo platesnį funkcionalumą. Šio tipo žiniatinklio programos suteikia funkcijas, panašias į Native aplikacijas, pvz.
- siunčia tiesioginius pranešimus
- naudojant kai kuriuos jutiklinio ekrano elementus
- naudojant tam tikrą įrenginio aparatinę įrangą
Apskritai, žiniatinklio programa mobiliesiems gali tapti geru pasirinkimu, jei nereikalinga sudėtinga vartotojo programos sąsajos ir sudėtingos funkcijos. Tai dar vienas ekonomiškai efektyvus ir greitas prototipo pristatymo į rinką būdas.
Nepaisant tokio patobulinimo, didžiulis PWA trūkumas yra jų prieinamumas tik „Google Chrome“ naršyklėje. Tai nebepasiekia visų „iOS“ vartotojų, kurie iš tikrųjų yra mokesni aplikacijų rinkoje. Taigi, tik turint omenyje labai konkrečią priežastį, galima rekomenduoti žiniatinklio programą mobiliesiems.
Palyginimas: Native aplikacijų kūrimas prieš Hybride ir WEB APP
Techninė charakteristika | Web App | Hybrid App | Native App |
Programavimo kalba | WEB technologijos – JavaScript HTML, CSS | WEB technologijos – JavaScript HTML, CSS | Native tiktais: Java arba Kotlin – Android, Swift arba Objective C- iOS |
Frameworks ir įrankiai | MeteorJS, React, AngularJS | PhoneGap & Apache Cordova, React Native, Flutter, Xamarin, Ionic, Native JS, TypeScript. naudoja 3 šalių APIs ir pluginus, bibliotekas (gali būti nepatikima) | OS teikia API. Prieiga prie sistemos palaikomų Native įrankių |
Vartotojų aplinka (UX/UI Design) | Įprasta visoms platformoms. Ribotas pritaikymas | Laikosi „Apple“ ir „Google“ gairių. Naudojama labai panaši, dizaino sąsaja su Native aplikacija, tačiau skiriasi nuo tikros Native aplikacijos. Kelių platformų aplikacijų dizainas. Ribotos pritaikymo galimybės | Laikosi „Apple“ ir „Google“ gairių. Visiškai konkrečiai platformai skirta vartotojo sąsaja – UI. Native aplikacijų dizainas – turtingas, pritaikomas, puikūs vaizdiniai efektai ir animacija. Labai greitai pereinama iš vieno vaizdo į kitą. |
Platformų palaikymas | Visos | Visos | Native Android, iOS platformos atskirtos atskirai |
APP parduotuvės | Nėra | Google Play parduotuvė, Apple’s App parduotuvė | Google Play parduotuvė, Apple’s App parduotuvė |
Atnaujinimai ir palaikymas | Palaikymas vienai platformai | Palaikymas vienai platformai. Nuolatiniai atnaujinimai iš aplikacijų parduotuvės.. Norint atnaujinti, reikia atnaujinti visą aplikaiciją, nes norint atnaujinti tam tikrą vietą ar įdiegti tam tikrą funkcionalumą gali būti sudėtinga, nes reikės atnaujinti kitas aplikacijos vietas. | Reikalingas kelių platformų palaikymas vienu metu. |
Sparta/greitis | Lėtas | Vidutinis | Labai greitas, nes sąveikauja su OS ir pačiu įrenginiu. |
App ekosistema | Limituota | Limituota framework’u ir prieinamomis trečiųjų šalių paslaugomis | SDK ir kitos priemonės bet kokiam techniniam įgyvendinimui |
Galimi papildiniai | Ribotas. Galima naudoti kai kurias įrenginio API (pvz., Geografinę vietą) | Vidutinė prieiga. Kai kurios API yra uždaros hibridinėms aplikacijoms (pvz., Giroskopas ar akselerometras) | Plati prieiga. Bet kokios naudojamos įrenginio API. Siūlo unikalių ir specifinių funkcijų (VR, AR, IoT, AI ir kt.) Sprendimus |
Navigacija | „WebView“ sujungia žiniatinklio turinį su Native aplikacijų veikimu | „WebView“ sujungia žiniatinklio turinį su Native programų veikimu | Aplikacija turi integruotą ir intuityvią navigaciją |
Techninės įrangos galimybės | Minimali prieiga prie įrenginio | Mažesnė prieiga prie įrenginio | 100% naudoja mobiliojo įrenginio galimybes |
Interneto prieiga | Būtina iš naujo įkelti WEB APP dalį | Būtina atnaujinant žiniatinklio dalį | Priklauso nuo aplikacijos. Gali pasiūlyti neprisijungus veikiančias funkcijas. |
Dabar apžvelkime visus netechninius aspektus, nagrinėjančius Native, WEB APP bei Hibridinių aplikacijų kūrimo metodą.
Netechniniai aspektai | Web App | Hybrid App | Native App |
Kūrimo kaina | Mažesnė nei kitų, bet priklauso nuo poreikių | Vidutinis | Didesnis nei kelių platformų kūrimas |
Pinigų paskirstymas | Bendras | Bendras | Atskirai kiekvienai platformai |
Programuotojų įgūdžiai | Vidutinė kompetencija | Vidutinė kompetencija, bet papildomai gali reikėti Native programuotojų stiprių įgudžių | Būtina didelė patirtis, norint išmokti skirtingas programavimo kalbas kiekvienoje platformoje |
Kūrimo laikotarpis | Trumpas, bet priklauso nuo proreikių | Vidutinis | Ilgesnis (nuo 3 iki 6 mėn. MVP versijai) |
Paleidimas į eterį | Galimas greitas paleidimas į rinką dėl vieno kodo bazės ir minimalių konfigūracijų | Priklauso nuo hibridinių aplikacijų kūrimo įrankių (pvz., „Xamarin iOS“ ir „Android“ versijoms reikia daugiau laiko paleisti, dėl išskirtinių kodo dalių tam tikriems momentams) | Paprastai reikia ilgo laiko iki paleidimo, atsižvelgiant į platformų skaičių arba nuo programuotojų priskirtų projektui |
Pajamų gavimas iš programos | Dažniausiai per reklamą ir (arba) prenumeratą | Kelios aplikacijos pajamų gavimo būdai: -skelbimai programoje -turinys -freemium modelis -per abonementą -partnerystės -iš atsisiuntimų | Kelios aplikacijos pajamų gavimo būdai: -skelbimai programoje -turinys -freemium modelis -per abonementą -partnerystės -iš atsisiuntimų |
Rinkos tendencijos | Maždaug 15% laiko praleidžiama svetainėse ar jų mobiliosiose versijose | Vartotojai daugiau nei 80% savo laiko praleidžia prie savo mobiliųjų įrenginių | Vartotojai daugiau nei 80% savo laiko praleidžia prie savo mobiliųjų įrenginių |
Pastebėjimai apie šablonines programas (templates)
Yra keletas programų kūrimo paslaugų, leidžiančių kiekvienam, turinčiam programos idėją, sukurti projektą be techninių įgūdžių ar kodavimo žinių. Tokios paslaugos kaip „AppyPie“, „AppMakr“, „Appsbar“, „Mobincube“ ir „BuildFire“ yra vienos populiariausių. Šiose internetinėse „pasidaryk pats“ programų kūrimo paslaugose aplikacijoms kurti naudojama “drag and drop” principas
Tačiau atminkite, kad šios paslaugos turi vieną pagrindinį trūkumą. Pasirinkimas apsiriboja tuo, ką siūlo ši paslauga, ir nėra galimybės pridėti jokių išskirtinių programos funkcijų. Be to, programų kūrėjai jose rodo savo reklamjuostes, logotipą ar skelbimus.
Be to, patikrinkite toliau pateiktus argumentus tiesiogiai iš „Apple“ apie daugiafunkcines aplikacijas.
Ar turėtumėte pasirinkti Native aplikacijų kūrimą?
Šiais laikais per mobilias aplikacijas yra dar vienas bet kokio verslo komunikacijos kanalas. Norint išlikti konkurencingiems, svarbu pateikti labai aukštos kokybės produktą. Aplikacijos nėra knygos – klientai spręs pagal viršelį. Todėl vienareikšmiškai pirmenybė teikiama Native aplikacijų kūrimui.
Kad būtų aišku, „Facebook“ aplikacijos nėra visiškai sukurtos naudojant „React Native“. Nemažai dalių yra sukurtos naudojant Native aplikacijų sistemą.
Išvada: rinkitės TIK NATIVE APP kūrimą!
Grįžkime prie pagrindinio klausimo: „Native arba WEB APP ar hibridinė aplikacija“. Kokį variantą turėtumėte pasirinkti?
WEB APP mobiliesiems, o ne Hybrid ar Native programa, yra pigiausia galimybė, tačiau siūlo minimalias funkcijas. Priešingai, Native programos, kurios yra brangiausios, užtikrina geriausią kokybę, našumą ir sąveiką su vartotojais, nes tokio dizainą kokį galima sukurti ant Native, Hybrid labai sunkiai įgyvendinsite, o dažnai net ir nepavyks. Daugiafunkcinės programos yra kažkur tarp jų, lyg Native programa, tačiau „jaučiasi ir atrodo“ daug prasčiau.
Pagrindinė rekomendacija yra ne bandymas pasirinkti labiausiai prieinamą programų kūrimo variantą, o variantas, kuris atitinka rinkos poreikius ir suteikia didžiausią vertę tikslinei auditorijai. Vėlgi, tik investicijos į Native galimai garantuos norimą grąžą.
Remdamiesi daugiau nei 9 metų patirtimi, primygtinai rekomenduojame kurti Native programas, nes jos suteikia daugiausiai galimybių individualizavimui, palengvinimo ir optimizavimo galimybių. Tuo pačiu metu Native ir hibridinė programa sumažina riziką, kad programa bus uždrausta programų parduotuvėse. Todėl, jei norite didesnio rezultato, eikite į priekį rinkdamiesi Native aplikacijas!