Netrukdykite savo klientams pirkti Jūsų prekes ar paslaugas!
Apstulbote? Žinoma, kad taip!
O dabar susimąstykite, ar viską darote gerai?
Gal tikrai kažką darote ne taip? Pvz.: gal ne taip aptarnaujate savo klientus, gal negerai kuriate turinį socialiniuose tinkluose, gal per daug sudėtingas apsipirkimo procesas, o gal tiesiog Jūs vis dar neturite Instagramo, kuriame ir yra Jūsų tikslinė auditorija – Jūsų pirkėjai ar potencialūs klientai?
Jau apgalvojote?
Tuomet nesislėpkite! Ir leiskite jiems mėgautis Jūsų verslo reklamos įrašais Instagrame – juk nuo to priklauso sekėjų kiekis ir, galiausiai, pardavimai.
Norite suprasti, kas yra Instagram ir kaip jame reklamuotis? Tuomet – „varom“!
Instagram (IG) – tai platforma (ir reklamos kanalas), kurioje Instagram vartotojai dalijasi įspūdžiais, emocijomis, mintimis, nuotykiais ir tiesiog įdomiais ir nuostabiais vaizdais iš savo kelionių, gyvenimo akimirkų, darbo ar virtuvės – kurioje gamina ką nors ypatingo. Taip pat čia dalinamasi naudinga informacija, kuri susijusi, pvz., su grožio procedūromis ir spa, interjeru, statybomis, gyvūnija ar augalija. Temų be galo daug ir jos yra įvairiausios. Ir visi Instagram įrašai (stories ir kt.) geba sužavėti kiekvieną, kuris tai pamato. Žinoma, jog turima omenyje tuos IG įrašus, kurie yra geros „kokybės“ pagal Instagram. Tikrai retas kuris pradedantysis vartotojas gali sukurti IG įrašus profesionaliai ar tiesiog daugmaž kokybiškai. Nebent įgūdžiai ateina su laiku ir po mokymų, praktikos. Bet – tikrai įmanoma. Tad, jei nenorima gaišti laiko – galima drąsiai įsigyti Instagram administravimo paslaugą. Tačiau verta įsidėmėti, jog vien tik turėti Instagram paskyrą ir į ją talpinti įrašus – tikrai nepakaks norint didinti pardavimus ir klientų ratą. Dėl to, kad tam tikrais atvejais tai gali būti itin lėtas įsibėgėjimo procesas šiame socialiniame tinkle. Todėl ir būtina yra Instagram reklama.
Tik neskubėkite sakyti – „nu viskas, atvažiavom…“.
Taip, tikrai, kaip sakoma – kuo toliau į mišką – tuo daugiau malkų… BET… Malkų tikrai bus daug, bet tos „malkos“ – naujieji klientai ir didelis kiekis peržiūrų. Interpretacija ne itin graži, bet juk gerai yra turėti ir vieną, ir kitą 🙂
Apžvelgsime, kas yra Instagram reklama ir kaip ji veikia bei kokia nauda iš jos.
Visų pirma, Instagram reklama suteikia galimybę būti ne tik matomais savo auditorijai ir ją sudominti, bet ir suteikti naudos savo vartotojams. Juk būna ir taip, jog norėdamas gauti – turi kažką duoti.
Visų antra, Instagram reklama didina konversijas, pardavimus ir klientų ratą.
Reklama instagrame leidžia užmegzti ir palaikyti ryšį su potencialiais klientais, o po to iš susidariusių santykių paversti juos lojaliais klientais.
Kaip tai daroma?
Norint pradėti reklamuotis Instagram socialiniame tinkle – iš pradžių reikia išsianalizuoti ir nustatyti, kokia yra tikslinės auditorijos-vartotojų lytis, amžius ir kiti rodikliai bei pomėgiai, elgsena. Tuomet paruošti Instagram reklamos strategiją ir ją vykdyti – ruošti reklaminius įrašus ir / ar istorijas (,,stories“ ir kt.). Žinoma, kad dar rengiant strategiją sprendžiama, koks biudžetas bus skiriamas tokiai reklamai. O jau pradėjus reklamą – ties kiekvieno įrašo biudžetu. Dar reiktų būtinai turėti omenyje, jog Instagram reklamą galima apjungti su Facebook reklama ir net valdyti yra geriau per Facebook Ads Manager. Tad, jei jau planuojama reklama Facebooke, tai galima įtraukti į reklamavimosi strategiją ir reklamą Instagrame.
Dabar pats laikas kurti reklaminius Instagram įrašus. Tai yra įrašai („postai“), kuriuos matys IG vartotojai savo sraute, taip pat ir prieš peržvelgiant, pvz., istorijas (story) ir kt. Tačiau yra įvairių tokios reklamos rūšių, o kokios bus pasirinktos – priklausys nuo reklamos tikslų, Instagram reklamos strategijos, ir, žinoma, nuo Jūsų pačių ir kokios investicijos bus skirtos.
Instagram reklamos rūšys
Žmogaus protas geba itin gerai įsiminti vaizdus, nes regimoji atmintis yra geriausiai išsivysčiusi. Tad Instagram socialinis tinklas – vienas iš tinkamiausių kanalų reklamuotis.
Nuotraukos
Instagram reklaminiai įrašai, kurie sudaryti iš nuotraukų ir tekstinės informacijos. Tokiuose įrašuose turi būti itin profesionalios nuotraukos arba tiesiog labai kokybiškos. Todėl, kad reklama bus rodoma viename sraute kartu su kitais profiliais, tad pati pirmoji nuotrauka turėtų būti ypatinga, nes ji ir bus tas „kabliukas“, ant kurio užkibs vartotojai iš Jūsų tikslinės auditorijos, nes juk ji ir matys Jūsų verslo IG reklamą. Be to, Jums dar labiau pasiseks, jei Jūsų verslo logotipas yra puikios kokybės ir yra itin gerai įsimintinas (jei ne – tuomet vertėtų pagalvoti apie jo atnaujinimą).
Video
Instagram reklaminiai vaizdo įrašai, kurie įtraukiantys ir įdomūs, bet dažniausiai yra itin trumpos trukmės. Todėl, kad šiandieninio vartotojo kantrybė yra labai menka, taip pat ir laiko mažai, tad išlaikyti jo dėmesį žiauriai sudėtinga. Tačiau tokia reklama vertinga reklamos efektyvumo atžvilgiu, ypač jei ji atneša naudos ir vartotojams.
Kombinacija
Tais atvejais, kai informacijos daugiau – galima suderinti nuotraukas ir video įrašus. Tik verta turėti omenyje, jog tokiuose įrašuose pateikiama informacija turi būti įdomi, įtraukianti ir naudinga tikslinei auditorijai.
Istorija (Story).
Labai populiarėjantis ir rezultatyvus reklamos būdas. Vartotojas peržiūrinėdamas draugų istorijas pamatys ir reklaminę istoriją. Kartais net iš karto neįmanoma suprasti, jog tai reklama (tik viršuje pamačius žodelį „Sponsored“). Tad beveik nelieka galimybės suerzinti vartotojo „eiline“ reklama. Tačiau įsidėmėtina, jog reklamai, o tiksliau vartotojo sužavėjimui, turite vos porą sekundžių, nes Jūsų potencialus klientas gali tiesiog „nuskrolinti“ Jūsų reklamą. O kad taip nenutiktų – Įspūdis! Įtraukimas! Veiksmas! – ir vartotojas Jūsų!
Socialinio tinklo Instagram marketingas ir jo rezultatai kaip stipriosios lyties atstovai, kurie myli akimis ir tai suveikia taip kaip dailiosios lyties atstovių mėgstama apsipirkimo manija – pamato ir iš karto nori pirkti.
Tad belieka patiekti estetiškai gražiai ant auksinės lėkštutės ir… pardavinėti (nepardavinėjant) savo verslo kuriamus produktus ir / ar teikiamas paslaugas.
Dažnas susierzina, kai neišgirsta kainos paklausęs – kiek kainuoja Instagram reklama? Tačiau kaip gi galima pasakyti konkretų skaičių, jei nėra žinomi reklamos poreikiai, tikslai ir kokia veikla yra vykdoma bei daugelis kitų kainą sudarančių faktorių?
Palyginimui – panašios situacijos pavyzdys žemiau.
Žmogus ateina į saldainių parduotuvę ir sako – noriu saldainio, kiek kainuoja? Pardavėjas ir atsako – o kokio saldainio norėtumėte? Šokoladinio, su įdaru, riešutais ar be, o gal vaisinio, didelio ar mažo, natūralioje pakuotėje ar išvis be pakuotės? Pamatęs kliento veide sumišimą pardavėjas teiraujasi – o kiek pinigų norėsite išleisti saldainiui?…
Išvada. Atsakymai į klausimus padeda surasti tinkamiausią sprendimą-saldainį už priimtiną kainą…
Taip ir su IG reklama – iš pradžių reikia išsiaiškinti poreikius, lūkesčius, išsianalizuoti, kokios reklamos reikėtų, kokia būtų efektyviausia, koks minimalus-maksimalus biudžetas gali būti skiriamas. Tuomet ir paaiškėja kaina ar kainų variantai.
Svarbiausia (tiesiog ,,priory“) yra suprasti ir pačiam sau nuspręsti, kiek galite investuoti į IG reklamą (min.–maks.)? Žinoma, jog reiktų atsižvelgti ir į savo verslo finansines galimybes. Toks apgalvojimas padės apsisprendžiant dėl pačios reklamos – kokia ji bus. O kaina prasideda nuo 1 Eur ir gali būti begalinė 🙂
Dabar apie tai, kas daro įtaką kainai, nuo ko ji priklauso.
Instagram reklamos kaina priklauso nuo: tikslų, auditorijos, reklamos kampanijos ir strategijos.
Reklamos tikslai – ko norima pasiekti tokia reklama: srauto, įsitraukimo-susidomėjimo ar žinučių. Ties vienu tikslu nereikėtų sustoti, geriau yra išbandyti visus ir netgi eksperimentuoti.
Auditorija. Kaina išties gali išaugti, jei Jūsų tikslinė auditorija yra itin siaura. Esant didelei auditorijai kaina bus žymiai mažesnė. Tačiau parinkus per plačią auditoriją galima suklysti, nes jos dalis ar net visa gali neatitikti Jūsų tikslinės auditorijos. Tad verta nuolatos analizuoti ir bandyti, kad būtų atrasta reikiama „aukso gyslelė“.
Leiskitės į eksperimentinę kelionę su įvairiais reklamos būdais, įrašų formatais, auditorijų parinkimu ir, žinoma, biudžetu kiekvienai reklamos sudedamajai. Galiausiai, po visų bandymų, eksperimentų ir analizių, kas būtent (įrašai, formatai, veiksmų kompleksas ir kt.) yra veiksmingiausia Jūsų verslui – matysite ne tik Instagram reklamos rezultatus, bet ir pažinsite iš arčiau savo klientus ir kas labiausiai paveikia vartotojus, kad jie pirktų ir dėl kokių priežasčių didėja pardavimai. Taip pat žinosite reklamos kainą – Jūsų verslui tinkančios ir rezultatyvios reklamos kainą.
Iš tiesų tai Instagram reklama yra kaip įdomi kelionė, į kurią verta leistis be atgalinio bilieto!
Ne vien tik reklaminiai įrašai yra reklama, bet ir įmonės Instagramo profilis ir viso turinio jame pateikimas – irgi yra reklamos dalis ir tiesiog reprezentatyvios išvaizdos dalis. Pagalvokite logiškai – paleista puikios kokybės reklama Instagram socialiniame tinkle pritrauks daug lankytojų ir ką jie pamatys apsilankę Jūsų verslo Instagramo profilyje? Irgi gerą turinį? Kurį norėsis peržiūrėti ir gal net daugiau nupirkti? Ar nepamatys nieko gero? Tad namų darbai turi būti iš anksto kokybiškai atlikti. Todėl tikrai pravartu yra užsakyti paslaugą – Instagram administravimas arba sugebėti patiems tinkamai administruoti savo instagraminį profilį.
Rekomendacijos
Jeigu parduodate prekes savo e. parduotuvėje (eshope) ar teikiate paslaugas turėdami internetinę svetainę, į kurią nukreipiami Instagramo vartotojai iš IG reklamos – žinokite, jog ir webas, ir eshop turi atrodyti patraukliai – kaip ir ta reklama, kuri sudomino vartotoją ir jis atėjo pas Jus. Labai tikėtina (ir dažniausiai taip ir būna), kad susidomėjęs reklama lankytojas pamatęs „akmens amžių“ primenančią parduotuvę tuoj pat iš jos išeis – šitaip atbaidomas priviliotas potencialus klientas ir padidėja atmetimo rodiklis. Be to, jei Jūsų svetainė (ar eshop) iki šiol dar neturi mobilios versijos – galite galvoti, jog jau praradote 50 proc. pajamų, nes pusė vartotojų (tam tikrais atvejais ir daugiau) naudojasi mobiliuoju įrenginiu, kuriame net nesimatytų Jūsų internetinės svetainės, nes ji neturi mobilios versijos.
Jau patikrinote, ar matosi mobiliajame Jūsų webas ar eshopas? Ir kaip? Tikėkimės, jog viskas gerai su Jūsų reprezentatyvia išvaizda viešojoje erdvėje 🙂
Tačiau, jei yra kitaip ir reiktų atnaujinimo – visad galima užsakyti internetinės svetainės ar el. parduotuvės sukūrimo (ar atnaujinimo) paslaugą.
Galima tiesiog dar kartelį pakartoti, jog vartotojai turi matyti kokybišką turinį, patrauklią ir įtraukiančią „išvaizdą“ – šitaip bus išlaikytas lankytojo dėmesys, ryšys su juo, kuris ir prives prie pardavimo.
Kad būtų paprasčiau suprasti, apie ką čia kalbama – įjunkite dabar vaizduotę.
Įsivaizduokite žmogų, kuris nori automobilio, pvz., naujutėlaičio pilkos spalvos Ford Mustang. Tokį savo svajonių automobilį jis ir pamato reklamoje. Tačiau nuėjęs adresu, kuris pateiktas reklamoje – pamato, jog automobilių parduotuvė atrodo taip, lyg pardavinėtų pačias paprasčiausias mašinas ar net Žigulius, bet tikrai ne superautomobilius. O Ford Mustango net nematyti, nors gal kažkur parduotuvės sandėlyje jis tikriausiai yra. Gal tie „žiguliai“ ir yra geros būklės ir tikrai puikiai važiuos, bet… Ir ką žmogus pagalvos, kaip jis jausis? Taip, reklama graži, bet parduotuvės interjeras, deja, nėra džiuginantis… Todėl Jūsų webas (ar eshop) turi patraukliai atrodyti ir būti funkcionalus, patogus naudojimui, kad į ją norėtųsi ateiti ir apsipirkti, ir ne kartą…ir net iš tolo neprimintų prasto dizaino parduotuvytės…
Juk savaime aišku, kad profesionaliai sukurta reklama yra rezultatyvesnė, kai susidomėję reklamuojamu turiniu vartotojai dar labiau susidomi apsilankę patraukliai atrodančioje internetinėje svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje.
Tad leiskite savo klientui mėgautis visu procesu – nuo reklamos Instagrame pradžios ir po to viso apsipirkimo metu bei vėliau (norint pakartotinių pardavimų).
Ir, svarbiausia, netrukdykite savo klientui pirkti būtent pas Jus!
Koks įrašų formatas labiausiai tinkamas mano verslo reklamai?
Įrašų formatas ar jų kombinacija parenkama pagal Jūsų verslo tikslinę auditoriją, tikslus ir biudžetą, tad iš karto nuspręsti, kas geriausiai tinka – itin sudėtinga. Vertėtų bandyti visus formatus ir po to išrinkti tinkamiausią – rezultatyviausią.
Kaip suprasti, kokios nuotraukas tinka IG, o kokios ne?
Pavyzdys visada geriausiai parodo, kaip turi būti. Tad galite peržiūrėti instagrame rastų profilių nuotraukas ir matysite skirtumą. Būna įrašų, kuriuose matyti nuotraukos su stiliumi ir su logotipu kiekvienoje fotografijoje. Ir dar, būtinai dar savęs paklauskite – ar Jums patinka?
Susisiekite su Mumis
Mes pasiruošę kalbėtis ir norėtume Jus išgirsti. Užpildykite esančią formą ir mes būsime vienu laipteliu arčiau Jūsų.
Apie Mus
Kontaktai