SEO reiškia „optimizavimas paieškos sistemoms“. Paprastais žodžiais tariant, tai reiškia internetinės svetainės ar internetinės parduotuvės tobulinimo procesą, siekiant padidinti jos matomumą, kai žmonės ieško su jūsų verslu susijusių produktų ar paslaugų „Google“, „Bing“ ir kitose paieškos sistemose. Kuo geresnis jūsų puslapių matomumas paieškos rezultatuose, tuo didesnė tikimybė, kad sulauksite dėmesio ir į savo verslą pritrauksite potencialių ir esamų klientų.
Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra menas ir mokslas, kaip pasiekti, kad puslapiai būtų aukštesni paieškos sistemose, pvz., „Google“. Kadangi paieška yra vienas iš pagrindinių būdų, kaip žmonės atranda turinį internete, užėmus aukštesnį reitingą paieškos sistemose gali padidėti srautas į jūsų internetinę svetainę ar internetinę parduotuvę.
„Google“ ir kitose paieškos sistemose rezultatų puslapio viršuje dažnai rodomi mokami skelbimai, po kurių pateikiami įprasti rezultatai arba tai, ką paieškos rinkodaros specialistai vadina „natūraliais paieškos rezultatais“. Srautas, gaunamas per SEO, dažnai vadinamas „natūralios paieškos srautu“, kad būtų atskirtas nuo srauto, gaunamo naudojant mokamą paiešką. Mokama paieška dažnai vadinama paieškos variklio rinkodara (SEM) arba mokėjimu už paspaudimą (PPC).
SEO nauda
Optimizavimas paieškos sistemoms yra pagrindinė internetinės rinkodaros dalis, nes paieška yra vienas iš pagrindinių būdų, kuriais vartotojai naršo internete.
Paieškos rezultatai pateikiami sąraše ir kuo aukščiau tame sąraše internetinė svetainė ar elektroninė parduotuvė gali būti, tuo daugiau srauto ji bus linkusi sulaukti ir sugeneruoti. Pavyzdžiui, pagal įprastą paieškos užklausą pirmasis rezultatas sulauks 40–60 % viso tos užklausos srauto, o antrojo ir trečio vietoje rezultatai sulauks žymiai mažiau srauto. Tik 2–3 % ieškančiųjų spusteli antrą paieškos rezultatų puslapį. Taigi net ir nedidelis paieškos sistemų reitingų pagerėjimas gali lemti, kad tinklapis ar el parduotuvė sulauks daugiau lankytojų ir potencialiai verslo atstovų.
Dėl šios priežasties daugelis įmonių ir svetainių savininkų bandys manipuliuoti paieškos rezultatais, kad jų svetainė būtų rodoma aukščiau paieškos rezultatų puslapyje (SERP) nei jų konkurentai. Čia atsiranda SEO.
Kaip veikia SEO?
Paieškos varikliai, pvz., „Google“ ir „Bing“, naudoja robotus, kad galėtų tikrinti internetinės svetainės ar elektroninės parduotuvės puslapius, pereiti iš vienos svetainės į kitą, rinkti informaciją apie tuos puslapius ir įtraukti juos į savo indeksavimo sistemą. Pagalvokite apie indeksavimą kaip apie milžinišką biblioteką, kurioje bibliotekininkas gali paimti knygą (arba tinklalapį), internetinę parduotuvę, kad padėtų jums rasti būtent tai, ko tuo metu ieškote.
Tada algoritmai analizuoja indekso puslapius, atsižvelgdami į šimtus reitingavimo veiksnių arba signalų, kad nustatytų, kokia tvarka puslapiai turėtų būti rodomi tam tikros užklausos paieškos rezultatuose. Pagal mūsų bibliotekos analogiją, bibliotekininkas perskaitė kiekvieną bibliotekos knygą ir gali tiksliai pasakyti, kuri iš jų turės atsakymus į jūsų klausimus.
Mūsų SEO sėkmės veiksniai gali būti laikomi vartotojų patirties aspektų pakaitomis. Taip paieškos robotai tiksliai įvertina, kaip el. parduotuvė ar tinklalapis gali suteikti ieškančiam tai, ko jis ieško.
Kitaip nei mokamos paieškos skelbimai, negalite mokėti paieškos sistemoms, kad gautumėte aukštesnį natūralios paieškos reitingą, o tai reiškia, kad SEO ekspertai turi įdėti darbo. Štai kur mes ateiname.
Taigi, paieškos varikliai, pvz., „Google“, kaip jau supratote, naudoja algoritmą arba taisyklių rinkinį, kad nustatytų, kokius puslapius rodyti pagal bet kurią užklausą. Šie algoritmai tapo labai sudėtingi ir atsižvelgia į šimtus ar net tūkstančius skirtingų reitingavimo veiksnių, kad nustatytų savo SERP reitingus. Tačiau yra trys pagrindinės metrikos, kurias paieškos sistemos įvertina, kad nustatytų svetainės ar parduotuvės kokybę ir jos reitingą:
- Nuorodos – nuorodos iš kitų svetainių atlieka pagrindinį vaidmenį nustatant svetainės reitingą Google ir kitose paieškos sistemose. Priežastis ta, kad nuoroda gali būti vertinama kaip kitų svetainių kokybės įvertinimas, nes mažai tikėtina, kad svetainių savininkai pateiks nuorodas į kitas prastos kokybės svetaines. Svetainės, kuriose pateikiamos nuorodos iš daugelio kitų svetainių, paieškos sistemų akyse įgyja autoritetą (vadinamą „PageRank“), ypač jei į jas nukreipiančios svetainės yra pačios autoritetingos.
- Turinys – paieškos sistemos ne tik žiūri į nuorodas, bet ir analizuoja tinklalapio turinį, kad nustatytų, ar jis būtų tinkamas bet kuriai paieškos užklausai. Didelė SEO dalis yra kuriant turinį, nukreiptą į raktinius žodžius, kurių ieško paieškos sistemų vartotojai.
- Puslapio struktūra – trečiasis pagrindinis SEO komponentas yra puslapio struktūra. Kadangi tinklalapiai parašyti HTML, HTML kodo struktūra gali turėti įtakos paieškos variklio gebėjimui įvertinti puslapį. Atitinkamų raktinių žodžių įtraukimas į puslapio pavadinimą, URL, antraštes ir svetainės tikrinimo užtikrinimas yra veiksmai, kurių gali imtis svetainių savininkai, kad pagerintų savo svetainės SEO.
Paieškos variklio optimizavimo procesas apima kiekvieno iš šių pagrindinių paieškos variklio algoritmų komponentų optimizavimą, kad paieškos rezultatuose būtų aukštesnis reitingas.
Paieškos sistemų optimizavimo būdai ir metodai
Supratimas, kaip veikia paieškos sistemos, yra tik pirmasis proceso žingsnis gerinant tinklapio ar parduotuvės paieškos reitingą. Tiesą sakant, norint pagerinti svetainės ar internetinės parduotuvės reitingą, reikia naudoti įvairius SEO metodus, siekiant optimizuoti svetainę paieškai:
- Raktinių žodžių tyrimas – raktinių žodžių tyrimas dažnai yra SEO atskaitos taškas ir apima peržiūrą, pagal kokius raktinius žodžius internetinė svetainė ar parduotuvė jau reitinguojama, pagal kokius raktinius žodžius reitinguoja konkurentai ir kokių kitų raktinių žodžių ieško potencialūs klientai. Terminų, kuriuos ieškotojai vartoja Google paieškoje ir kitose paieškos sistemose, nustatymas suteikia kryptį, kokį esamą turinį galima optimizuoti ir kokį naują turinį sukurti.
- Turinio rinkodara – Nustačius galimus raktinius žodžius, pradedama turinio rinkodara. Tai gali būti esamo turinio atnaujinimas arba visiškai naujų turinio dalių kūrimas. Kadangi „Google“ ir kiti paieškos varikliai teikia pirmenybę aukštos kokybės turiniui, svarbu ištirti, koks turinys jau yra ten, ir sukurti patrauklų turinį, kuris suteikia teigiamą vartotojo patirtį ir turi galimybę užimti aukštesnę vietą paieškos sistemos rezultatuose. Geras turinys taip pat turi didesnę galimybę būti bendrinamas socialinėje žiniasklaidoje ir pritraukti nuorodas.
- Nuorodų kūrimas – Kadangi nuorodos iš išorinių svetainių (SEO kalba vadinamos „atgalinėmis nuorodomis“) yra vienas iš pagrindinių Google ir kitų didžiųjų paieškos sistemų reitingavimo faktorių, todėl kokybiškų atgalinių nuorodų gavimas yra vienas pagrindinių SEO svertų. Tai gali apimti gero turinio reklamavimą, susisiekimą su kitomis svetainėmis ir ryšių su žiniatinklio valdytojais kūrimą, svetainių pateikimą atitinkamiems žiniatinklio katalogams ir spaudos gavimą, siekiant pritraukti nuorodas iš kitų svetainių.
- Puslapio optimizavimas – be išorinių veiksnių, tokių kaip nuorodos, tikrosios puslapio struktūros tobulinimas gali turėti didžiulę naudą SEO ir yra veiksnys, kurį visiškai kontroliuoja žiniatinklio valdytojas. Įprasti optimizavimo puslapyje metodai apima puslapio URL optimizavimą įtraukiant raktinius žodžius, puslapio pavadinimo žymos atnaujinimą, kad būtų naudojami atitinkami paieškos terminai, ir ALT atributo naudojimas vaizdams apibūdinti. Puslapio metažymų (pvz., meta aprašymo žymos) atnaujinimas taip pat gali būti naudingas – šios žymos neturi tiesioginės įtakos paieškos reitingams, tačiau gali padidinti SERP paspaudimų rodiklį.
- Svetainės architektūros optimizavimas – SEO svarbios ne tik išorinės nuorodos, vidinės nuorodos (nuorodos, esančios savo svetainėje) taip pat vaidina svarbų vaidmenį SEO. Taigi paieškos variklio optimizavimo priemonė gali pagerinti svetainės SEO užtikrindama, kad pagrindiniai puslapiai būtų susieti su pagrindiniais puslapiais ir kad šiose nuorodose būtų naudojamas atitinkamas inkaro tekstas, siekiant pagerinti puslapio atitikimą tam tikriems terminams. XML svetainės schemos kūrimas taip pat gali būti geras būdas didesniems puslapiams padėti paieškos sistemoms atrasti ir patikrinti visus svetainės ar internetinės parduotuvės puslapius.
- Semantinis žymėjimas – kita SEO strategija, kurią naudoja SEO ekspertai, yra svetainės ar elektroninės parduotuvės semantinio žymėjimo optimizavimas. Semantinis žymėjimas (pvz., Schema.org) naudojamas puslapio turinio reikšmei apibūdinti, pvz., padeda nustatyti, kas yra turinio dalies autorius arba puslapio turinio temą ir tipą. Semantinio žymėjimo naudojimas gali padėti paieškos rezultatų puslapyje pateikti turtingus fragmentus, pvz., papildomą tekstą, apžvalgų žvaigždutes ir net vaizdus. Turtingi fragmentai SERP neturi įtakos paieškos reitingams, bet gali pagerinti paieškos PR, todėl padidės natūralus srautas.
TOP SEO įrankiai
Yra daug SEO įrankių ir programinės įrangos, kuriomis SEO remiasi, kad padėtų optimizuoti tinklapius ar internetines parduotuves. Toliau pateikiami keli dažniausiai naudojami nemokami ir mokami įrankiai:
- „Google Search Console“ – „Google Search Console“ (anksčiau vadinosi „Google Webmaster Tools“) yra nemokamas „Google“ teikiamas įrankis, kuris yra standartinis SEO įrankių rinkinio įrankis. GSC teikia reitingus ir srauto ataskaitas apie populiariausius raktinius žodžius ir puslapius bei gali padėti nustatyti ir išspręsti technines problemas vietoje.
- „Google Ads“ raktinių žodžių planavimo priemonė – raktinių žodžių planavimo priemonė yra dar vienas nemokamas įrankis, kurį „Google“ teikia kaip „Google Ads“ produkto dalį. Nors jis skirtas mokamai paieškai, jis gali būti puikus įrankis, skirtas naudoti SEO, nes jame pateikiami raktinių žodžių pasiūlymai ir raktinių žodžių paieškos apimtis, o tai gali būti naudinga atliekant raktinių žodžių tyrimą.
- Atgalinės nuorodos (backlinks) analizės įrankiai – yra daugybė nuorodų analizės įrankių, du pagrindiniai yra AHREF ir Majestic. Atgalinės nuorodos analizės įrankiai leidžia vartotojams analizuoti, kurios svetainės nukreipia į jų pačių ar konkurentų svetaines, ir gali būti naudojamos naujų nuorodų paieškai kuriant nuorodas.
- SEO platformos – yra daug skirtingų SEO platformų, kurios sujungia daugybę įrankių, kurių SEO reikia svetainėms optimizuoti. Kai kurie iš populiariausių yra „Moz“, „BrightEdge“, „Searchmetrics“ ir „Linkdex“. Šios platformos seka raktinių žodžių reitingus, padeda atlikti raktinių žodžių tyrimą, nustatyti puslapio ir ne puslapio SEO galimybes ir daug kitų su SEO susijusių užduočių.
- Socialinė žiniasklaida – dauguma socialinės žiniasklaidos svetainių neturi tiesioginės įtakos SEO, tačiau jos gali būti geras įrankis užmegzti ryšius su kitais žiniatinklio valdytojais ir užmegzti ryšius, kurie gali paskatinti nuorodų kūrimą ir svečių paskelbimo galimybes.
Paieškos srauto optimizavimas: nuo paspaudimų iki konversijų
Tinkamai atliktas paieškos variklio optimizavimas gali žymiai padidinti internetinės svetainės ar elektroninės parduotuvės srautą, tačiau visas tas paieškos srautas nepadės plėtoti verslo, nebent jis taps mokančiais klientais. Čia atsiranda konversijų rodiklio optimizavimas (CRO).
Konversijų rodiklio optimizavimas apima metodų, pvz., A/B testavimo, naudojimą, kad būtų galima atlikti pakeitimus svetainėse ir įvertinti jų poveikį svetainės konversijų rodikliui. Sėkmingi paieškos rinkodaros specialistai žino, kad vien tik pritraukti srautą į svetainę neužtenka, taip pat svarbu, ką srautas daro, kai jis patenka į tinklapį ar internetinę parduotuvę.
CRO kažkada buvo sudėtingas ir labai techninis procesas, tačiau dėl tokios programinės įrangos kaip „Optimizely“ atlikti bandymus, siekiant pagerinti konversijas svetainėje ar parduotuvėje, taip paprasta, kaip įterpti vieną „Javascript“ eilutę. Geriausia, kad „Optimizely“ vaizdinė rengyklė leidžia atlikti tinklapio pakeitimus neįrašant nė vienos kodo eilutės.